no-img

گزارش کارآموزی و کارورزی
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی
DOC
39 صفحه
2500 تومان


موضوع : کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی

کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی : شايد يکي از قديمي ترين اشکال ارتباط ، تبليغات در مراکز خريد باشد . در روم باستان بازرگانان نمادي از تجارت شان را براي جذب مشتري به نمايش مي گذاشتند . باستان شناسي که پامپي و هر که لانوم را کاويده اند بقايي از نشانه هاي فلزي تجاري را که توسط آهنگران ساخته شده بودند را يافته اند . آثاري نيز باقي مانده از نشانه هاي رنگ شده با دست نيز در ورودي مغازه ها يافت شده است .در طي قرون وسطي بازرگانان به وسيله مدلهايي از کليدها ، ابزارها ، شمشيرها ، ظروف آشپزخانه ، سفالها و ديگر محصولاتشان به تبليغ کالاي خود مي پردازند . از آنجا که بيشتر مشتريان بي سواد بودند لازم بود که از نشانه هاي استفاده شود که به وضوح قابل فهم باشند .
در طول رنسانس نشانه هاي مصور در سراسر اروپا پايدار گشت . اينهاد اولين موارد همکارط بين هنرمندان و بازرگانان را تشکيل مي دادند . برخي از اين علائم و نشانه ها هنوز هم به کار مي روند . نشاني که هنوز هم براي مغازه کارگشايي استفاده مي شود از سه توپ طالايي تشکيل مي شد که در اصل اين مغازه ها بانکدار و وام دهنده بودند .
ميله راه راه ، نمايانگر مغازه آرايش گران و جراحان بود ، اي« نشانه هاي مشهود صدها سال است که باقي مانده اند . در قرن ۱۹ در ايالات متحده مشهرترين نما در مراکز خريد سرخ پوست مغازه سيگار برگ فروشي بود .
اين مجسمه چوبي ، ۶ فوتي که از چوب کاج با دست تراشيده شده بود . که معمولاً همه کساني که مجسمه صبوري که کشتي را مي راشيده اند ، مي ساختند . اين مجسمه به شکل واقعي رنگ شده بودند و در آستانه مغازه سيگار برگ فروشي نصب شده بودند . کلکسيونرها برآورد مي کنند که حدود ۲۰٫۰۰۰ مجسمه سرخ پوست در طول سالهاي ۱۸۵۰ تا ۱۸۹۰ تراشيده شده است . در اوايل قرن ۱۹ بازرگانان از نقاشان علايم ، براي افزايش فروش ياري جستند . و در نخستين روزها صاحبان بعضي از فروشگاهها و تاجران اقلام عمومي منبع دائمي علائم بودند که اغلب بر پايه حروف تايپي تزييني بنا شده بود . تقريباً در همان زمان ، نام هاي تجاري (مارک) بر روي شبکه ها ، صندوق ها ، قوطي ها ، شيشه ها ، و تقويم نامه ها نمايان شدند . توليد کنندگان شروع به تهيه لوازم فروشگاهها با مارک خودشان شدند و نمايش اين اقلام بسيار شهرت آور مي نمود . ويترين هاي شيشه اي در سال ۱۸۴۰ به وجود آمد ، مشتريان فرصت تماشا و تحصين کالاهايي را داشتند که بسيار هوشيارانه و زيرکانه و اغلب به مقدار فراوان در ويترين مغازه ها چيده شده بودند .
در مناطق روستايي نشانها و علايم فلزي يا رنگ شده در انباري ها و آهنگري ها براي تبليغ محصولات يا خدمات به کار مي رفت . ويترين هاي ۳ بعدي تا اوايل قرن بيستم به وجود نيامده بودند . در ابتدا ويترين مغازه ها ظاهري بسيار شلوغ داشتند زيرا که بازرگانان مقادير زيادي از کالاهاي خود راذ به نمايش مي گذاشتند تا تنوع زياد اجناس موجود در مغازه را نشان دهند . سپس در حدود سال ۱۹۱۰ ويترين هاي سه بعدي دايکات پديدار گشت و تا سال ۱۹۲۲ تابلوهالي نئوني بسيار فراگير شده بود . همانقدر که تکنيک هاي فروش ، خرده فروشي و بازرگاني پيچيده شده بود به همان ميزان نيز تکنيکهاي عرضه کالا در مراکز فروش پيچيده شده بودند .ويترين هاي عرضه کالا در مراکز خريد امروزي يکي از مهمترين کمکها بهئ خرده فروشان مي باشد و براي طراحان بسته ها لازم مي باشد .
گزارش کار توضیح و بررسی و نتیجه گیری از مدت زمانی است که هر دانشجو در پایان تحصیل خود به عنوان تجربه عملی آنچه در طول تحصیلی آموخته است می باشد .
و اینکه آموخته های خود را به صورت واقعی و حقیقی در بازار کار بتوان عرضه کرد . و آنچه می خوانید گزارشی است از آنچه در دوران کارآموزی گذشته و ائم کار هایی که این دوران انجام داده شده .
موسسه ای که اینجانب در آنجا مشغول به گذراندن واحد کار آموزی بودم شرکت تبلیغاتی در حد متوسط بود که اینجانب تجربیات زیادی در آنجا کسب کردم . با وجود اینکه مدت سه روز در هفته در آنجا مشغول بودم ولی به اندازه کافی کارهای تبلیغاتی بود برای انجام دادن عمده کارهایی که در این شرکت انجام می شد کلیه امور تبلیغات در تمام زمینه ها بود . از جمله طراحی پوستر – بروشور – کارت ویزیت – کاتالوگ و …..حتی این شرکت مبادرت به ساخت تابلو های تبلیغاتی بزرگ بیلبورد ، فلکسی و بنر نیز می کرد و با شرکت های بزرگی مثل شرکت نفت ایرانول ، شرکت قطار شهری ( مترو) ، باشگاههای ورزشی استقلال و…… مشغول به کار بود که اغلب کارهای تبلیغاتی این شرکت ها را انجام می داد.
در این شرکت غیر از اینجانب تعداد ۴ نفر دیگر در قسمت طراحی و چند نفر دیگر نیز در امور فنی و خدمات مشغول به کار بودند که از تجربه آنها نيز استفاده کامل را کردم .
البته در محل کار آموزي ساعتهاي بي کاري و فراغت نيز پيش مي آمد که اينجانب از آن استفاده کرده و مشغول به فراگيري و تمرين با نرم افزارهايي که آشنايي کامل با آنها را نداشته ام کرده ام که برايم مفيد بود .
به دليل اينکه کار تبليغات رابطه مستقيم با چاپ دارد و عمده کارهاي تبليغي در پايان در چاپخانه انجام مي شود فرصتي بود تا براي تحويل کارهاي چاپي و همچنين نظارت بر چاپ به چاپخانه مي رفتم و تا حدودي با دستگاههاي چاپي آشنايي بيشتري پيدا کردم . و جالبترين دستگاهي که در ين مدت با آن برخورد کردم دستگاه چاپي بود که براي چاپ روکش تابلوهاي فلکسي انجام مي شد ويژگي هاي اين دستگاه اينگونه بود که داراي طولي حدود چهار يا پنج متر بود که داراي مخزنهاي رنگ که داراي ۸۸-۱۶ رنگ بود که هر چه تعداد مخزنها بيشتر مي شد کيفيت چاپ بالاتر مي رفت و البته قيمت آن نيز بيشتر مي شد . جنس پارچه اي که در آن چاپ صورت مي گرفت از جنس برزنت کنف و کتان بود که داراي مقاومت زيادي بود . که قابل شستشو نيز بود و بيشترين کاري که انجام مي شود ساخت تابلوهاي فلکسي براي شرکت نفت ايرانول بود . طراحاني که در انجا مشغول کار بودند بايد به نرم افزارهاي کورل . فتوشاپ و فریهند مسلط باشند که خوشبختانه تا حدودي آشنايي کامل داشتم و کار برايم راحت تر بود .
از مشکلاتي که در آنجا با آن مواجه مي شديم تفاوت سلايق بود که ما را مجبور مي کرد به سليقه ي مشتري و به قولي کار بازاري بکنيم که با آنچه ما در دوران تحصيل آموخته بوديم مقايرت داشت . از مشکلات ديگر اين بود که کار چاپي با آنچه که ما در مانيتور طراحي کرده بوديم تفاوت داشت مانند تفاوت رنگ و قطع و يا غيره که کار پاياني و خروجي گرفته شده . که بعدها به مرور زمان با کسب تجربه هاي بيشتر اين نواقص نيز جبران شد. در مورد برنامه روزانه و کارهايي که در طول روز انجام مي شد در برگه اي که مربوط به گزارش کار است عنوان کرده ام که به صورت کلي نيز عمده کارهايي نيز انجام شده را ذکر مي کنم . از جمله کارهايي که در اين ۴۰ روز انجام دادم تعداد زيادي کارت ويزيت ، تراکت ، تعدادي بروشور ، سربرگ – فاکتور – پاکت و پوستر و البته طراحي فلکسي و غيره ..بود که البته به اتفاق همکاراني که در آنجا با آنها مشغول بوديم انجام مي شد .
کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی کارآموزی در شرکت طراحان دشت سبز گزارش کارورزی در شرکت تبلیغاتی محیطی دانلود پروژه با موضوع کارآموزی در شرکت طراحان دانلود گزارش کارآموزی در شرکت تبلیغاتی محیطی دانلود فایل پروژه گزارش کارآموزی شرکت تبلیغاتی تحقيق گزارش كارآموزي شركت تبليغاتي محيطي

فهرست مطالب

فصل اول : تبلیغات
تاریخچه ای مختصر در مورد شرکت تبلیغاتی طراحان دشت سبز
تاريخچه مختصر تبليغات در مراکز خريد
اوراق اداري
کارت ويزيت
پاکت
فولدر
تراکت
پوستر
بروشور و يا کاتالوگ
تابلوهای تبلیغاتی
بيلبورد
استندها
انواع استندها و کالاهاي نمايشي
استندهاي بازار پردازي
استندهاي دائمي
استندهاي پشت ويترين
تابلوهاي فلکسي
بنر
ليبل
فصل دوم نکاتی در باره طراحی
درباره فونت
خطوط بين حروف فارسي
مسئله تبديل به منحني (Convert to Curve)
نزديکي حروف به برش
درباره طرحهاي برداري و طرحهاي بيت مپ
مراحل اجراي حرفه اي کار طراحي
تهیه سند برای خروجی
کنترل های طراحی و آماده سازی جهت خروجی
نکات مهم در تهیه سند
کنترل دقت یا رزولوشن عکسهای مورد استفاده در سند
کنترل قرار دادن خط تا و برش
کنترل عکس ها از نظر CMYK بودن
رنگ در طراحی
ترامهای پایین در رنگ آمیزی خطوط و نوشته های ریز
فصل سوم شناخت کاغذ و مقوا
انواع کاغذ
کاغذهاي مورد مصرف در بسته بندي
مقواهاي بسته بندي
مقاواي بليچ (سفيد شده )
مقواي کرافت
انواع بسته بندي کاغذي و مقوايي
کار با کاغذ و مقوا
چسب ها
انواع بسته بندي بسته بندي تجاري و صنعتي
چاپ بر روي جعبه هاي تا شده
کاربردهاي جعبه هاي تاشو
جعبه هاي کاغذي
منابع ومآخذ
کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

کارآموزی گرافیک در شرکت تبلیغاتی محیطی



مطالب مرتبط


    ديدگاه ها


    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *