no-img

گزارش کارآموزی و کارورزی
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

گزارش کارآموزی برق،در یک شرکت صنعتی
DOC
21 صفحه
1500 تومان


گزارش کارآموزی برق،در یک شرکت صنعتی

گزارش کارآموزی برق،در یک شرکت صنعتی : شركت صنعتي مينو يك شركت توليد كننده محصولات غذايي مي باشد كه از قدمت طولاني بر خوردار است . اين شركت در ابتدا تاسيس خود محصولات كمي را توليد مي كند.اما به مرور زمان محصولات ايت شركت افزايش يافته و در حال حاضر بيش از ده نوع محصول متنوع را توليد و عرضه مي كند .

اينجانب به دليل رشته تحصيلي در چهار قسمت شركت كارآموزي خود را گذراندم . ابتدا در تاسيسات برق در قسمت سيم پيچي قسمت الكترونيك و بالاخره در قسمت بسته بندي بيسكويت . قسمت تاسیسات برق يكي از قسمت هاي مهم و در عين حال ضروري براي هر شركتي مي باشد . افراد مشغول در تاسيسات همگي بايد داراي ديپلم و يا فوق ديپلم برق باشند . مهم ترين كار اين افراد بازرسي از پست هاي فشار قوي و بازديد از چاههاي عميق مي باشد . به اين صورت كه هرروز در شيفت صبح و شب بايد از پست هاي فشار قوي قسمتهاي مختلف بسته بندي مواد غذايي بازديد كرده و آمپرهاي مصرفي آنها را يادداشت كرده و به اطلاع سرپرست مي رسانند . در صورتي كه هر قسمتي آمپري بيشتري و يا كمتر مصرف كند بايد آزمايشات لازم را انجام دهند.

بازديد از چاههاي عميق نيز به همان صورت عمل مي كنند و آمپر مصرفي را يادداشت مي كنند . از ديگر فعاليتهاي اين قسمت مي توان به كارهاي خدماتي برق شامل كابل كشي كارگاهها ، نصب كولر ، تعويض موتورهاي برق ، سيم كشي ساختمانها ، تعويض لامپ و … اشاره كرد . در واقع اين قسمت يكي از قسمت هايي مي باشد كه بايد در ۲۴ ساعت شبانه روز هميشه در خدمت باشند تا اگر در اثر اتصال كوتاه و يا مشكلي ديگر قسمتي دچار مشكل شدند سريعاً آن مشكل را برطرف كنند.

قسمت سيم پيچي :قسمت سیم پیچی عهده دار مسئوليت و نگهداري موتورهاي سوخته را دارد . در اين قسمت همه نوع موتور از قبيل موتورهاي كولر ، موتورهاي نوارهاي بسته بندي و انواع موتورهاي ديگر سيم پيچي تحويل داه مي شود . واحد الكترونيك :در واحد الکترونيک خدمات الكترونيكي ارائه مي شود . مانند تعمير كنتاكتور ها ، تعمير ميكروسوئيچها ، رله ها و بي متال ها . قسمت بسته بندي بيسكويت :قسمت بسته بندی بیسکویت نياز چنداني به نگهداري از تاسيسات برقي ندارد و كاركنان برق اين قسمت بيشتر نقش نظارتي دارند تا خدماتي . گزارش کارآموزی برق،در یک شرکت صنعتی

گزارش فعاليتهاي انجام شده در قسمت تاسيسات برق : اينجانب بنا به اقتضاي رشته تحصيلي خود بيشتر اوقات كارآموزي خود را در اين قسمت گذراندم كه به اختصار توضيح مي دهم . در اين واحد صبحها به همراه تني چند از كاركنان به بازديد از پستهاي فشار قوي برق رفته و پس از بازديد و سركشي از آنها و برداشتن اطلاعات لازم به چاه عميق رفته و عمليات لازم را انجام مي داديم . در اين قسمت پس از رفتن به تونلهاي زير زميني كه محل لوله كشي آب از چاه به قسمتهاي مختلف بود .

به بازديد از آمپرهاي و ولتمتر ها مشغول شده و يادداشت هماي لازم را برداشته و به طرف قسمت روانه مي شديم . بعد از اين كار بر اساس تماس هاي گرفته شده از ساير قسمتها براي رفع عيوب به قسمت هاي مورد نظر مي رفتيم . در روز اول ابتدا به قسمت كارگزيني رفته و چند لامپ مهتابي را تعويض كرده و سپس به تعويض يك پمپ آب كولر آبي اقدام نموديم . سپس به رستوران رفته و يك موتور سه فاز را براي كولر رستوران نصب كرديم .

گزارش کارآموزی برق،در یک شرکت صنعتی روش نصب کنتاکتور سه فاز و کنتاکتور تک فاز گزراش کارآموزی برق کار اموزی برای رشته مهندسی برق پروژه كارآموزي برق

فهرست مطالب

مقدمه

۱- قسمت تاسيسات برق

۲- قسمت سيم پيچي

۳- واحد الكترونيك

۴- قسمت بسته بندي بيسكويت

گزارش فعاليتهاي انجام شده در قسمت تاسيسات برق

طريقه نصب كولر سه فاز آبي

قسمت سيم پيچي

كنتاكتور ( كليد مغناطيسي )

مزاياي استفاده از كنتاكتور ها نسبت به كليدهاي دستي صنعتي

اجزاي تشكيل دهنده يك كنتاكتور

جريانهاي نامي كنتاكتور

جريان هفتگي

ولتاژهاي نامي كنتاكتور

قابليت قطع و وصل و طول عمر كنتاكتور

ولتاژ تغذيه بوبين

قدرت قطع كنتاكتور

قطع كننده حرارتي ( رله حرارتي يا بي متال )

نقشه مسير جريان

اصول كلي طراحي مدارهاي فرمان

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است،همچنین آماده پرینت می باشد



ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *